Verkkotuen blogi

Aiheeseen liittyvää kirjoittelua

Sosiaalisten medioiden käyttö

Viime aikoina ovat monet yritykset alkaneet käyttää facebook-tunnusta yrityksen paperimainoksissa. Mitä yritykset sillä tahtovat viestiä?

Kannattaako yritysten ilmaiseksi mainostaa globaalia varakasta yritystä?

Jos yritys myy tuotteita tai palveluita, voidaan sosiaalista mediaa (SOME) hyödyntää helposti. Sosiaalisen median kautta voidaan helposti ja kustannustehokkaasti tarjota tietoa uutuuksista ja alennustuotteista. Pienemmillä yrityksillä vain on sama ongelma kuin heidän verkkosivuillaankin. Painetun printin mainoksessa oleva facebook-logo kun ei pelkästään riitä. Pelkän facebook-logon käytöstä yrityksen mainoksessa on aika pitkä matka siihen, että mainoksen lukijasta tulisi yrityksen facebook-tykkääjä. Monet yritykset arpovat faneilleen ilmaisia tai alennettuja tuotteita. Siinä on edes pieni porkkana siirtyä faniksi. Facebookin ollessa "uusi ja ihmeellinen" monet käyttäjät hyväksyivät kaikki mahdolliset pyynnöt ja tykkäämisiä paineltiin urakalla. Nyt facebookista ilmenneiden asioiden vuoksi olemme tulleet hieman varovaisiksi ja tykkäämisetkin arvioidaan hiukan tarkemmin.

Osa isoista ja pienistä yrityksistä käyttää sosiaalista mediaa erittäin onnistuneesti ja saa sen käytöllä varmasti lisäarvoa. Mitä se sitten vaatii?

YRITYKSELLÄ PITÄÄ OLLA STRATEGIA SOSIAALISEN MEDIAN KÄYTTÖÖN. Eikä se strategian luonti mitään rakettitiedettä ole. Sovitaan pelisäännöt, missä tilanteissa sitä käytetään hyväksi ja kuka siitä vastaa. Varsinkin facebookissa myös kuvien käyttö on helppoa ja niitä kannattaa hyödyntää viesteissä.

Suomen Verkkotuki Oy auttaa mielellään yritystänne miettimään kuinka some:a voitaisiin käyttää hyödyksi juuri teidän yrityksessänne.

Google hakukonelöydettävyys
Onko sivustonne ajantasalla?

Samanlaiset artikkelit

 

Kommentit

Ei vielä kommentteja. Voit kommentoida, jos haluat.
Suomen Verkkotuki Oy